Warning: is_readable(): open_basedir restriction in effect. File(/plugins/rocket-lazy-load-cs_CZ.mo) is not within the allowed path(s): (/data/web/virtuals/194058/virtual) in /data/web/virtuals/194058/virtual/www/wp-content/plugins/loco-translate/src/hooks/LoadHelper.php on line 236

Warning: is_readable(): open_basedir restriction in effect. File(/plugins/rocket-lazy-load-cs_CZ.l10n.php) is not within the allowed path(s): (/data/web/virtuals/194058/virtual) in /data/web/virtuals/194058/virtual/www/wp-content/plugins/loco-translate/src/hooks/LoadHelper.php on line 236
Stránka nenalezena - One Man Brno Blog

Ulice Údolní

Brněnská ulice Údolní začíná v centru u ulice Husova a přes Úvoz pokračuje do kopce až nahoru na nám. Míru, pod Kraví horu. V roce 2018 probíhá rekonstrukce její horní části. Rekonstrukce její dolní části začne v září 2024 a potrvá do Vánoc 2025.

Přečtěte si více

Brněnská Vlněna

Podnik Vlněna vznikla po 2.světové válce sloučením několika podniků, z nichž ten největší – brněnský, založil v roce 1828 česko-německý podnikatel Johann Bochner. Po jeho smrti podnik vedla jeho manželka Anna. Ta jej roku 1856 předala synům Theodorovi a Edmundovi. Ti podnik rozšířili a zmodernizovali. Podnikání šlo bratrům od ruky a tak roku 1895 byl dokonce jeden z bratrů, Edmund, obdařen šlechtickým titulem s přídomkem Edler von Stražisko.

Přečtěte si více

Jižní centrum

Trnitá a Zvonařka – části území Brno-střed. První byla Vaňkovka, pak Dorn, zabydluje se Nová Vlněna. Staví se šalina Plotní. Na Dolní nádraží opět jezdí vlaky a na louce kolem řeky Svratky vznikají sportoviště. Za chvíli půjde k zemi i PRIOR.

Přečtěte si více

Opuštěná – Placzkova

Pojmenování ulice Opuštěná má zajímavý průběh. Od roku 1911 se ulice jmenuje Saarová. Ale už od června 1919 je označovaná jako Bezejmenná. V červenci 1939 se přejmenuje zpátky na Saarovu, aby v září 1946 se její název ustálil na Opuštěné. A to podle polohy ulice na samém okraji osídleného území. 

Přečtěte si více

Rumiště

Ulice Rumiště v Brně, mezi ulici Křenová a Mlýnská, poblíž nové Vlněny. Z obou stran archeologové odkrývají zapomenuté Brno, a začíná se stavět. Fotky, popis, historie

Přečtěte si více

Nádraží Brno-Královo Pole

Více než 70 let stará a pro dnešní potřeby nevyhovující nádražní budova v Králově Poli bude zbourána. Místo ní vznikne nový dvoupodlažní bezbariérový objekt se službami a zázemím pro cestující. Nejspíše bude zrušeno i napojení šaliny do královopolské manipulační koleje.

Přečtěte si více

Modernizace trati Brno – Přerov

Cílem modernizace trati z Brna přes Vyškov do Přerova je její zdvojkolejnění a zvýšení rychlosti až na 200 km/hodinu. Současná jednokolejná trať nevyhovuje jak rychlostně, tak kapacitně. Je třeba zajistit kvalitní dopravní obslužnost Vyškovska.

Přečtěte si více

Nové sady

Ulice Nové sady převzala název bývalé samostatné předměstské osady zvané. Novosady, též Nové sady, připomínané od počátku 15. století u Křídlovic a připojené k Brnu v roce 1850.

Přečtěte si více

Prior u nádraží

Velké plány ze 60.let 20.století a výsledkem z 80.let je torzo původního velkého záměru. To je dnešní obchodní dům PRIOR u nádraží a jeho okolí. Teď se bude bourat, aby na jeho místě vyrostl nový komplex ulic, náměstí, bytů a obchodů Dornych.

Přečtěte si více

Přesmyk pro nákladní vlaky do Maloměřic

Přesmyk mezi Židenicemi a Maloměřicemi v Brně umožní mimo-úrovňové vedení nákladních vlaků bez omezení jízdní cesty pro osobní vlaky. Tím dojde k větší stabilitě navrženého dopravního řešení Železničního uzlu Brno, omezení zpoždění a rychlejšímu průjezdu nákladních vlaků.

Přečtěte si více

Sleduj nás

facebook