Proč mám svůj blog

Jsem Pavel Boucník.
Před mnoha a mnoha lety jsem obsadil “svoji” doménu boucnik.cz a pak začal přemýšlet co si s ní počnu. Napřed jsem na svém webu publikoval svoji diplomovou, pak i disertační práci. V té době totiž ještě nebylo obvyklé, aby jejich plné znění bylo takto veřejně přístupné. Většina Diplomových a Disertačních prací ještě na přelomu milénia odpočívala v regálech knihovny bez toho, aby si je někdo půjčil.

Pak přišel FaceBook a moje články, fotky a komentáře začaly přibývat. Někdy kolem roku 2010 jsem usoudil, že FaceBook je již za svým vrcholem. Místo původních autorských příspěvků začaly převládat přeposílané příspěvky bez vlastního názoru toho, kdo je sdílel. FaceBook mi nenabízel ani dostatečné publikační možnosti. Přesunul jsem proto svoji pozornost na vlastní web.

Nejprve jsem všechny články publikoval na jedno místě, na boucnik.cz. Postupně se vytvořily, aniž jsem to zamýšlel, několik jasných tématických okruhů – cestování s dětmi vlakem, železniční uzel Brno, veřejná doprava, parní lokomotivy a historické vlaky, město Brno a česká nádraží.

Na jaře 2018 jsem proto přistoupil k osamostatnění jednotlivých témat. Každé téma má vlastní web.

Příspěvky na webu mám dvojího druhu. Buď je to článek na jedno téma, který je jednou napsán a ke ke kterému se již většinou nevracím. Nebo se věnuji tématům, které se v čase vyvíjejí, kdy doplňuji příspěvky a fotky po týdnech, měsících, občas i po letech.

Proč právě One Man? Protože jej píší sám. Nemám za sebou žádnou redakci, placené ani dobrovolné přispívatele. 

Proč právě Brno Blog? Protože píší především o Brně a jeho okolí z pohledu Brňáka. 

Ve všech svých příspěvcích se vždy snažím, aby popis byl stručný, jasný a srozumitelný pro mírně nadprůměrně vzdělaného a inteligentního člověka. Musí být jasné, co je popis stavu a co je již mé subjektivní hodnocení. Vždy musí být jasné, kdy cituji.

Jsem autorem drtivé většiny fotek. Pokud tomu tak není, je zveřejněn Zdroj odkud cituji.

Pod příspěvky je místo pro Váš dotaz, komentář nebo hodnocení. Jejich publikování neprobíhá automaticky ihned. Musím jej potvrdit. Vaše emailová adresa se nepublikuje. 

One Man Blog se věnuje hlavně těmto tématům: 

 

1 Brno a brňáci

Střípky z Brna, co se v Brně staví, jaké investice, co se naopak nestaví a proč. Co se mi v Brně líbí a co nelíbí. 

3 autem a na kole

Nejen veřejnou dopravou živ je člověk. Mnozí z nás používají individuální dopravu – kola, auta, koloběžky nebo chodí pěšky.

5 železniční uzel brno

Mezi Brňáky je velmi malá znalost o gordickém brněnském železničním uzlu, jsou publikovány vzájemně se protiřečící názory. Existují monotématicky a mono-názorově zaměřené weby na polohu nového nádraží. Málo faktů, o to více polopravd a výmyslů. 

Moje přidaná hodnota: 

  • používám srozumitelný jazyk,
  • chronologický vývoj,
  • oddělení popisu a komentářů,
  • odkazy na zdroje dat.

Cílová skupina: 

  • přemýšlející muži 25+, VŠ
  • obyvatelé a uživatelé Brna a Jižní Moravy

Cíl

  • Zvýšit povědomí o Železničním uzlu Brno,
  • porovnat nabízené varianty řešení ŽUBrno

 

7 Politika a politologie

Jaká bude vybraná varianta Železničního uzlu Brno, jaký model parkování v Brně, kudy povede nová linka šaliny a kdy se začne stavět podpovrchová šalina? všechna tato rozhodnutí učiní naši zvolení zástupci. K tomu jsou občanské skupiny a jednotlivci, kteří se snaží ovlivnit veřejné mínění – viz nádražní referenda. Politika je nedílnou součásti našeho života.

2 veřejná doprava

Malá znalostí o systému veřejné dopravy na Jižní Moravě, IDS.JMK,
Komplikovaný systém sám o sobě,
Málokdo se v něm vyzná a využije všech jeho slev a možností.

Moje přidaná hodnota:

  • Jednoduchý jazyk,
  • vybrané příklady cest,
  • kombinace jízdních dokladů
    Pohledem uživatele Brna a Jižní Moravy

Cílová skupiny

  • brňáci a uživatelé Jižní Moravy,
  • návštěvníci kraje

Cíl

Zvýšit povědomí o jednotném dopravním systému Jižní Moravy

4 Brno na kolejích

Vysokorychlostní železnice a Brno, Buď bude Brno připojení na VRT nebo Brno jako vesnice, Rychlá spojení … proč ano, proč ne.  co Hyperloop?

6 Studie proveditelnosti

V listopadu 2017 byla zveřejněna Studie proveditelnosti brněnského železničního uzlu. Mnoho set stránek textů, mnoho grafů, výpočtů … Málokdo ji chce číst ještě méně lidí ji četlo. O to více polopravd o Studii Proveditelnosti.

Moje přidaná hodnota: 

  • To nejdůležitější ze SP2017,
  • srozumitelný jazyk,
  • jasný a stručný popis,
  • odkazy na zdroje dat.

Cílová skupina: 

  • přemýšlející muži 25+, VŠ
  • obyvatelé a uživatelé Brna a Jižní Moravy

Cíl

  • přiblížit obsah SP2017 lidem,
  • Jasný popis všech variant ŽUB,
  • zvýšit povědomí o Železničním uzlu Brno,
  • porovnat nabízené varianty řešení ŽUBrno

 

ocenění

Největším oceněním je pro mně návštěvnost, která v říjnu 2016 dosahovala několika tisíc přístupů denně.
A druhým oceněním je, když mně Národní knihovna České republiky požádala, zda může obsah mého webu archivovat pro příští generace jako jeden z původních zdrojů českého internetu.

Kontakt

Pod každým příspěvkem je místo pro Váš komentář. Máte dotaz, pokračujte na stránku s nejčastějšími dotazy.

Nebo mi napište na můj email: pavel.boucnik@centrum.cz

 Pokud mi napíšete, odpovím co nejdříve. Než mi napíšete, podívejte se na nejčastěji kladné otázky

Kdo mne platí?

Nikdo. Provoz svého webu si platím ze svého. Nemám, zatím, ani inzerci. 

Mám dotaz

Pošlete mi mail nebo využijte kontaktní formulář.