One Man Brno Blog – pro chytré a přemýšlivé lidi

Soukenická

Jak se vám líbí nové Nové Sady?

Aktuálně ze štatlu

O čem se v Brně (ne)mluví

Prior u nádraží

Velké plány a výsledkem torzo původního záměru. To je obchodní dům PRIOR a jeho okolí.Bourání začne roku 2022Na terase obchodního domu Dornych i v únoru 2020 serou holubi na...

číst více
Lidická

Lidická

v širší centru je mnoho míst, kde by lidé rádi žili. Ale nejsou byty. A místa na parkování kol a aut. K tomu nízká zástavba a mnohé opuštěné domy.  Ale některé domy jsou krásné....

číst více
Českomoravská sagitální dráha

Českomoravská sagitální dráha

Českomoravská sagitální dráha - železnice spojnice v severo-jižním směru na pomezí Moravy a Čech. Určená pro tranzitní nákladní dopravu. Vize.Českomoravská železniční...

číst více
Rybníček

Rybníček

Ulice Rybníček v Brně, co se tu nového staví? Ale už málokdo ví, že tudy kdysi jezdily šaliny ke stadionu. A víte jak se jmenovala hospoda na rohu?Novej barák na rohu Štefánikové...

číst více
Kde je to v Brně nejhnusnější

Kde je to v Brně nejhnusnější

 U nádraží, na tom přecpaném přestupním uzlu u nádraží a pan na tom našem malém, dvojitě-zakrouceném, nádraží. Takto to vyšlo z tzv. Pocitové mapy, kde se nás, občanů, brněnský...

číst více
Nový územní plán pro Brno

Nový územní plán pro Brno

Stručný výtah toho nejzjímavějšího z návrhu nového územního plánu města Brna. V Brně se nestaví byty, ceny letí vzhůru a tak se lidé stěhují ven z města. Není kde stavět. Chybí nový Územní plán pro Brno. Stihne se to? A jak to bylo v minulosti.

Zaslouží si vůbec brňáci VRT?

K čemu jsou nám brňákům Vysokorychlostní železnice a má vůbec smysl na ně napojovat Brno? Popis napojení Brna na vysokorychlostní železnici, kam pojedeme bez přestupu a za jak dlouho. A kolik minut to bude trvat z Prahy do Brna? 

Zaslouží si vůbec brňáci VRT?

Budeme pod Brnem jezdit šalinou nebo vlakem? Dočká se bystrc rychlého spojení do štatlu.Postavíme v Řečkovicích vlakové depo.

Rybníček za sto mega

Ulice Rybníček, co nového se tu staví?
Už málokdo ví, že tudy jezdily šaliny ke stadionu. A víte jak se jmenovala hospoda na rohu?

Šalinou do Komárova.
A jednou možná až do Modříc

Půl století odkládaný projekt na přeložení šaliny k novému autobusovému nádraží Zvonařka …

Lidická ulice v Brně

Lidická: čas bourání

V širší centru je mnoho míst, kde by lidé rádi žili. Ale nejsou byty. A místa na parkování kol a aut. K tomu nízká zástavba a mnohé opuštěné domy. Ale některé domy jsou krásné. Mají být zbourány?

Špitálka se bude měnit

Teplárny Brno, provoz Špitálka bude přecháte na plyn. To umožní opustit velké plochy doposud obsazené výrobní technologií. Když k tomu připočteme okolní zanedbané území,  je nejvyšší čas rozhodnout jak tuto oblast využijeme. 

Prior a Regionální centrum Brno

Obchodní dům PRIOR u nádraží byl stavěn v letech 1974-1984. Úvahy o jeho výstavbě jsou ale již ze 60.let a to jako součást většího urbanistického celku označovaného jako Regionání centrum Brno. Z něho vznikl jen PRIOR a to ještě ve značně „upraveném“ stavu. Obchodní dům nevyhovuje od počátku a půjde zbourat. 

Fotky, co musíte vidět

Nový Dornych

Stavědlo číslo 5

Nová Špitálka

Foto příběh z Brna

Komentář

Festival „Překročme řeku“ na nábřeží řeky Svitavy vznikl s cílem oživit nábřeží řeky. Pravda, u nás v Brně žádnou krásnou náplavku jako ve Vídni či v Praze, nemáme.  A tak aspoň jednou do roka přivést lidi k řece Svitavě, která jinak teče od jendoho brněnského brownfieldu do druhého.

Jsme v polovině oprav Hlavního nádraží. S cílem zachovat provoz ještě pár let, než se dokončí nové brněnské nádraží. Letní slunovrat značí i půl roku provozu na brněnském Dolním nádraží. Pojďme se tedy spolu podívat, co přineslo těchto šest měsíců.

Nové příspěvky

Redakce doporučuje

Přesun brněnského uzlu šalin

Přesun brněnského uzlu šalin

Zatímco ostatní debatují, zda-li přesunout hlavní brněnské nádraží do nové polohy, již jsou první návrhy jak využít opuštěné stávající nádraží a přitom vyřešit i přestupní uzel šalin, trolejbusů a autobusů Nádražní – Úzká. Ten je již za hranou svých možnost a kapacitně nedostačuje. Chcete vidět více? Pokračování Pokračování – Read More

číst více

Site Map – Seznam všech příspěvků – Pokračujte na Mapu stránek. Blog o Brně.

Autorské právo a Citace

Text a obrázky jsou vydány pod licencí CC BY-NC-ND (Licence Creative Commons) Uveďte autora – neužívejte komerčně – neměňte. Bez svolení autora je další použití textů nebo fotek zakázáno.

Jak citovat:
Můžete citovat (dát odkaz) při zachování citačních pravidel. Vždy uveďte:
název webu (One Man Brno Blog),
URL adresu příspěvku,
autora (Pavel Boucník),
datum citace.
Napište mi, kde mne citujete. Prosím