Co je v plánu: Zbraslavec – Drnovice, Baldovec – Holštejn, Nuzířov – Malholstovice, Sportovní ostrov Šibrnka, Mouchnice – Bohuslavice – Kyjov, Slavkov – Hodějovice – dokončeno na konci prázdnin

Aby už nepřekážely

Sdílená kola v Brně

Sdílená kola na náměstí Míru.

Sdílené koloběžky v Brně

Sdílené koloběžky na Lerchove ulici. Už toho někdo měl asi dost.

Město uzavřelo dohodu s provozovateli sdílených koloběžek. Zabrání jejich odkládání na nevhodná místa

3. únor 2021

Pamatuji si, jak jsem před pár lety lety na setkání nad plánem mobility města Brna varoval, že nástup elektro kol může být tak razantní, že se nestačíme divit. Pravda, měl jsem spíše na mysli bezpečnost na silnicích, než parkování, ale i tak… když něco překročí pomyslnou hranici počtu, je třeba stanovit pravidla.

A sdílená kola a kolobžky jsou problém. Zavazejí. Proto se teď město Brno dohodlo s klíčovými poskytovateli sdílených koloběžek na pravidlech, která by měla zvýšit bezpečnost jejich provozu.

Koloběžky Lime, re.voltYoyoway nově bude třeba odkládat na vybraných místech, aby se jejich uživatelé vyhnuli pokutě. V praxi to bude znamenat, že koloběžky budou jejich uživatelé parkovat tak, aby nebránily pohybu chodců a nezasahovaly do vozovky, jinak nepůjde službu ukončit.

Dohoda mezi městem a některými provozovateli sdílených koloběžek má za cíl zvýšit bezpečnost provozu sdílených koloběžek a zamezit jejich chaotickému odkládání kde se dá.

Nová pravidla by měla platit od dubna 2021. „Vítám dohodu s poskytovateli elektrických koloběžek v Brně, která přináší především zvýšení bezpečnosti jejich provozu i omezení nepříjemných jevů spojených s odkládáním koloběžek v ulicích města,“ uvedl radní pro oblast dopravy Petr Kratochvíl.

Město Brno podporuje udržitelnou mobilitu, ve které hrají sdílené koloběžky významnou roli. Aktuální dohoda navazuje na již dříve schválené memorandum o spolupráci mezi městem a provozovateli sdílených služeb v oblasti dopravy. Cílem je podpořit nové dopravní prostředky ve městě při zajištění požadavků na jejich bezpečný provoz i parkování.

Hladíková – 6 let čekání

Součásti festivalu byla cyklo-komentovaná prohlídka celého nábřeží až dozadu (nebo dopředu) do Obřan. Tady u slibovaného přechodu přes ulici. Možná bude podjezd.

Rok 2017 a festival Překročme řeku Svitavu a komentovaná prohlídka celého nábřeží řeky Svitavy. Zde u plánovaného zastavení na slibovaném přechodu (podjezdu) ulice Hladíková. 

Hladíková

Přejezd frekventované silnice na ulici Hladíkové z bezpečí vlaku. O poznání horší to mají automobilisté a cyklisté. Ti se tu musí nějak vykřížit. Bez semaforu.

Hladíková a cyklotrasa

Územní plán města Brna: v kroužku vyznačeno křížení ulice Hladíková a cyklotrasy co vede ze severu na jih podél řeky Svitavy.
Souběžně s cyklotrasou vede podél řeky i železniční vlečka. Ta začíná na Židenickém nádraží a směřuje dolů do Komárova. 

27. ledna 2021
Čtyřproudová ulice Hladíková, jedna z nerušnějších silnic v Brně a současně křížení s páteřní cyklotrasy z Bílovic dolů do Vídně. Bez přechodu, bez semaforu. Roky slibů o podjezdu, nadjezdu, přejezdu. A nic. Auta stále musí dávat bacha a čekat, než přejedou cyklisté.

Přitom první zpráva o připravovaném podhezdu je již z roku 2014 (!).

Novou nadějí je dnešní prohlášení. Problematické křížení cyklistické trasy s ulici Hladíkova vyřeší podjezd. Hotový by měl být do konce roku 2021.

Cyklistická trasa, která je součástí mezinárodního koridoru Eurovelo 9, je vedena podél řeky Svitavy. „V oblasti křížení s dopravně velmi vytíženou silnicí I. třídy na ulici Hladíkova v současné době neexistuje přímé a bezpečné překonání této komunikace. Přitom tímto kritickým místem projede více než patnáct tisíc automobilů denně,“ uvedla primátorka města Brna Markéta Vaňková.

Nejbližší legální variantou je přesun po chodníku na zhruba 180 m vzdálenou světelnou křižovatku. Většina chodců i cyklistů proto volí neorganizovaný a nebezpečný přejezd či přechod přes silnici. 

„Návrh spočívá v přímém propojení dvou stávajících stezek, ze severu vedené od ulice Křenová a jižním směrem k ulici Černovická, pomocí nově vybudovaného úseku v podjezdu pod silničním mostem,“ řekl radní pro oblast investic David Grund.

  • Předpokládané celkové výdaje: 20,3 mil Kč
  • Požadovaná výše dotace: 14,6 mil Kč
  • Brno: 5,8 mil Kč

Brno těch 20 mil. Kč nemá a tak na vybudování podjezdu požádá o dotaci Státní fond dopravní infrastruktury.

Bílovice kupují ostrov

30.červenec 2017
Kdo by z cyklistů a výletníků neznal malý ostrůvek v Bílovcích. Jedná se o mlýnský soubor na ostrůvku obtékaném Svitavou. A nyní se Bílovice rozhodly, že tento ostrov i s mlýnem, vodní elektrárnou, bytovými i nebytovými prostory a jezem, koupí. Stávající majitel, Brněnská mlynárenská s.r.o, chce za ostrov 38 mil Kč.
Obec Bílovice zde plánují příjemné prostředí pro rodiny s dětmi, odpočinkovou pláž, hřiště, popř. malý pivovar a sezonní restaurací. Součástí mlýnského komplexu je také deset bytů, které se pronajímají. Ty hodlá obec zachovat. 
Bílovice nyní jednají s architektem, který jim již pomohl s úpravou středu obce, aby ráz města a ostrova byl podobný. S projekty na přestavbu mlýna obec Bílovice oslovilo také brněnské Vysoké učení technické, které by areál rádo zadalo studentům jako téma diplomové práce. ​

Cyklostezka Štěpánovice – Tišnov opět průjezdná

Besének
Besének

Cyklotrasa Tišnov – Besének, pod kopcem Květnice. Vpravo, za zábradlím, železniční trať na Nové město na Moravě.

Září 2018
Po mnoha měsíční práci na zpevnění skály Květnice je cyklostezka z Tišnova na křižovatku Besének opět průjezdná. Tato část, vedoucí kolem železniční trati, byla přes léto uzavřena. Dělníci zajišťovali kopec před pádem kamení.

Místo pro Váš komentář, dotaz nebo příspěvek je níže.  Vaše příspěvky, komentáře a dotazy jsou před jejich publikováním schváleny, většinou do 24 hodin. Vaše e-mail adresa slouží jen pro případné odpovědi. Nebude zveřejněna, archivována ani předána třetí straně a ani na ni nebudou posílány žádné obchodní nabídky. To slibuji. Pokud mi chcete napsat přímo email, poslat obrázky, text v souboru, můžete psát na. OneManBrnoBlog@gmail.com