One Man Brno Blog – pro chytré a přemýšlivé lidi

Nový územní plán pro Brno

Nový územní plán pro Brno

Stručný výtah toho nejzjímavějšího z návrhu nového územního plánu města Brna. V Brně se nestaví byty, ceny letí vzhůru a tak se lidé stěhují ven z města. Není kde stavět. Chybí nový Územní plán pro Brno. Stihne se to? A jak to bylo v minulosti.

Zaslouží si vůbec brňáci VRT?

K čemu jsou nám brňákům Vysokorychlostní železnice a má vůbec smysl na ně napojovat Brno? Popis napojení Brna na vysokorychlostní železnici, kam pojedeme bez přestupu a za jak dlouho. A kolik minut to bude trvat z Prahy do Brna? 

Lidická ulice v Brně

Lidická: čas bourání

V širší centru je mnoho míst, kde by lidé rádi žili. Ale nejsou byty. A místa na parkování kol a aut. K tomu nízká zástavba a mnohé opuštěné domy. Ale některé domy jsou krásné. Mají být zbourány?

O čem se v Brně mluví …

Brněnská podzemka

Budeme pod Brnem jezdit šalinou nebo vlakem? Dočká se bystrc rychlého spojení do štatlu.Postavíme v Řečkovicích vlakové depo.

Rybníček za sto mega

Ulice Rybníček, co nového se tu staví?
Už málokdo ví, že tudy jezdily šaliny ke stadionu. A víte jak se jmenovala hospoda na rohu?

Šalinou do Komárova. 
A jednou možná až do Modříc

Půl století odkládaný projekt na přeložení šaliny k novému autobusovému nádraží Zvonařka …

Špitálka se bude měnit

Teplárny Brno, provoz Špitálka bude přecháte na plyn. To umožní opustit velké plochy doposud obsazené výrobní technologií. Když k tomu připočteme okolní zanedbané území,  je nejvyšší čas rozhodnout jak tuto oblast využijeme. 

Prior a Regionální centrum Brno

Obchodní dům PRIOR u nádraží byl stavěn v letech 1974-1984. Úvahy o jeho výstavbě jsou ale již ze 60.let a to jako součást většího urbanistického celku označovaného jako Regionání centrum Brno. Z něho vznikl jen PRIOR a to ještě ve značně „upraveném“ stavu. Obchodní dům nevyhovuje od počátku a půjde zbourat. 

Fotky, co musíte vidět

Nový Dornych

Stavědlo číslo 5

Nová Špitálka

Nový zábrdovický most

U kostela Nanebevzetí Panny Marie a kláštera Premonstrátů byl už od středověk most přes řeku Svitavu. Povodně, zemětřesení a vojenské vpády. Ten polední most byl postaven v letech 1940-42 a nahrazoval starší z roku 1898, který zase nahrazoval starší a ten zase starší a tak dál. Šaliny tudy jezdí od 27.října 1928.

Foto příběh z Brna

Komentář

Festival „Překročme řeku“ na nábřeží řeky Svitavy vznikl s cílem oživit nábřeží řeky. Pravda, u nás v Brně žádnou krásnou náplavku jako ve Vídni či v Praze, nemáme.  A tak aspoň jednou do roka přivést lidi k řece Svitavě, která jinak teče od jendoho brněnského brownfieldu do druhého.

Jsme v polovině oprav Hlavního nádraží. S cílem zachovat provoz ještě pár let, než se dokončí nové brněnské nádraží. Letní slunovrat značí i půl roku provozu na brněnském Dolním nádraží. Pojďme se tedy spolu podívat, co přineslo těchto šest měsíců.

Nové příspěvky

Grafy a plány a co vás dostaly

Kde chcete metro?

Kudy do Vídně a Prahy

Nové hlavní nádraží

Redakce doporučuje

Přesun brněnského uzlu šalin

Přesun brněnského uzlu šalin

Zatímco ostatní debatují, zda-li přesunout hlavní brněnské nádraží do nové polohy, již jsou první návrhy jak využít opuštěné stávající nádraží a přitom vyřešit i přestupní uzel šalin, trolejbusů a autobusů Nádražní – Úzká. Ten je již za hranou svých možnost a kapacitně nedostačuje. Chcete vidět více? Pokračování Pokračování – Read More

číst více

Site Map – Seznam všech příspěvků – Pokračujte na Mapu stránek. Blog o Brně.

Sledujte nás

FaceBook ikona

Ona Man Brno Blog i na FaceBooku

Vyber co tě zajímá

Autorské právo a Citace

Text a obrázky jsou vydány pod licencí CC BY-NC-ND (Licence Creative Commons) Uveďte autora – neužívejte komerčně – neměňte. Bez svolení autora je další použití textů nebo fotek zakázáno.

Jak citovat:
Můžete citovat (dát odkaz) při zachování citačních pravidel. Vždy uveďte:
název webu (One Man Brno Blog),
URL adresu příspěvku,
autora (Pavel Boucník),
datum citace.
Napište mi, kde mne citujete. Prosím