Navržená podoba spojnice historického jádra Brna a nového hlavního nádraží.

srpen 2025
Hlavní spojnicí historického centra Brna a nového hlavního nádraží bude bulvár, který zároveň bude páteřní komunikací nové čtvrti Trnitá. Nejdříve se postaví jeho severní část. Mezi cyklostezkami a chodníky bude stromořadí a záhony trvalek, do nichž bude svedena povrchová dešťová voda. Součástí zakázky je i následná pětiletá péče o tuto zeleň. Úpravou projde i podzemní kolektor, který má nyní únikový východ umístěný v budoucí komunikaci. Východ se tak přesune do středního zeleného pásu. Na stavbu severní části bulváru naváže další etapa. Pro projekt Bulvár – jih se nyní, v srpnu 2025, zpracovává projektová dokumentace.

„Na silnici budou dva jízdní pásy po dvou pruzích pro automobily, po obou stranách k ní budou přiléhat obousměrné cyklostezky a široké chodníky. Ve středové části bulváru bude do vybudování tramvajových tratí založen pás zeleně s charakterem městské louky. V souvislosti s výstavbou komunikace bude třeba také připravit území včetně odklizení a likvidace černé skládky komunálního odpadu, odstranění zpevněných ploch nebo zajištění příjezdu na staveniště,“ řekl náměstek primátorky města Brna pro oblast investic René Černý.

3. prosince 2025
Rada města Brna na začátku prosince vybrala zhotovitele severní části nového městského bulváru, který propojí centrum Brna s novým hlavním nádražím. Úsek od ulice Úzká po ulici Opuštěná, vedený přes ulici Fuchsova, postaví firma FIRESTA-Fišer. Cena je 129 mil Kč, tedy méně než předpokládaných 160 mil Kč. Výstavba má začít v lednu 2026 a trvat zhruba 16 měsíců, takže severní úsek bude hotový v polovině roku 2027.

Jak bude nová ulice vypadat?

Nový bulvár bude dvouproudová obousměrná komunikace se dvěma jízdními pruhy v každém směru. Z obou stran ji doplní široké chodníky a obousměrné cyklostezky. Součástí projektu je také: výstavba horkovodu, kanalizace, vodovodu, veřejného osvětlení, rozvody elektro a přeložky plynu, elektřiny a optických sítí. V projektu chybí pás pro šalinu. Ten bude doplněn v další etapě a umožní vedení nové tramvajové trati po bulváru.

„Součástí zakázky je kromě výstavby komunikace také příprava území – například odklizení a likvidace černé skládky komunálního odpadu. Na místě budou také vysázena stromořadí a trvalkové záhony, kam bude svedena dešťová voda ze zpevněných ploch. Úprav dozná i stávající podzemní kolektor, jehož únikový východ se bude muset přesunout, protože nyní stojí v trase budoucí vozovky,“ uvedl náměstek primátorky pro oblast investic René Černý.

Nové jižní centrum Brna ve Vaňkovce

Pondělí 17. ledna 2022
I přes pokračující morovou epidemii začala ve Vaňkovce výstava modelu nové brněnské čtvrti Trnitá, včetně nového brněnského hlavního nádraží. Každý se může podívat co se plánuje, kudy pojedou šaliny, vlaky, kde budou obytné bloky. Výstava potrvá až do 5. února 2022. A proč právě ve Vaňkovce? Jednak proto, že tu model nové čtvrti shlédne mnoho lidí a také proto, že i samotná Vaňkovka je jedním z prvních objektů v nové čtvrti Trnitá.

Nové domy na Trnité vedle Vaňkovky

Od března 2019 se z kopřiv a ze staré zástavby rodí nové ulice Placzkova, Fuchsova a Trnitá. Na ulici Trnitá se staví Palác Trnitá Brno. Projekt se skládá z obytné části, kterou tvoří 190 bytů 1+kk až 4+kk a dvou administrativních částí, jejichž celková podlahová plocha činí cca 15.000 m². V přízemí budou umístěny obchody. Parkování je zajištěno ve dvou podzemních a jednom nadzemním podlaží, kde bude 449 garážových stání.

Procházka trnitiu Trnitou

Zarůstající louka na území městské části Brno-střed, dvě minuty chůze od Vaňkovky. Z vyšších živočichů zde lze v létě zahlédnout osamělé bezdomovce.

První zásahy do jižního centra Brna, oblast Trnitá

září 2013

Z dobového tisku

Od Published On: 6. 12. 2025Kategorie: Stavíme BrnoŠtítky: ,

Diskuzní fórum