Vizualizace nového městského paláce 2018

18..září 2025
Město Brno se po několika letech opět vrátilo k myšlence postavit novou budovu magistrátu na volné ploše v brněnské Benešově ulici. Radní už schválili 300 tisíc Kč pro Kancelář architekta města Brna na přípravu architektonické soutěže o návrh nového úřadu. Do nové budovy by se mělo sestěhovat zhruba 800 úředníků brněnského magistrátu. Ti dnes pracují na různých adresách, což není efektivní ani pohodlné pro občany, protože jednotlivé úřady sídlí na různých místech. Nová budova by měla sloužit jako jedno centrální pracoviště. Navíc mnoho brněnských úředníků pracuje v pronajatých kancelářích, za které město platí nájem.

Celková kapacita budovy by měla být až 2200 úředníků.Celkové náklady na soutěž by měly být 8,3 mil Kč.

„Jejím účelem je především nalézt a ocenit optimální řešení architektonické podoby a optimálního dispozičního uspořádání první etapy novostavby, které umožní následně zadat zakázku na zpracování navazujících projektových prací. Odhady nákladů vzejdou až se zpracováním příslušné dokumentace,“ uvedl Poňuchálek.


V roce 2020 město informovalo o tom, že si nechá vypracovat studii, která více napoví o nárocích plánovaného centrálního objektu s odhadovanou cenou 1,8 mld korun. Uvedlo, že cílem je sloučit současná pracoviště, zjednodušit lidem návštěvu úřadu nebo snížit náklady na provoz. V následujících letech však projekt nepatřil mezi priority, kterým se magistrát věnoval.

 

Dislokační komise nastupuje

říjen 2018
Všechny služby brněnského magistrátu na jednom místě – výhoda jak pro občany, tak i pro město. Díky nové budově bude moci Brno opustit pronajaté kanceláře a snížit provozní náklady. To je hlavním cílem výstavby nového Centrálního objektu magistrátních služeb mezi ulicemi Benešova a Koliště. Pod jednou střechou se zde soustředí všech deset pracovišť Magistrátu města Brna, celkem přibližně 1 100 úředníků. Stavba komplexu má vyjít zhruba na 1,8 miliardy Kč. Než však začne samotná výstavba, musí vzniknout tzv. dislokační studie, jejímž cílem je zjistit:

  • jaké jsou požadavky na samotný objekt,
  • jak navrhnout jeho provoz,
  • a jakým způsobem bude probíhat přesun administrativních pracovníků.

Brněnští radní schválili na vypracování studie částku 2 mil Kč. Peníze získá společnost CD CENTRUM COMS, a. s., která je od října 2020 stoprocentně vlastněna městem Brnem. Společnost nyní připravuje podklady pro zpracování projektové dokumentace – a dislokační studie je jedním z nezbytných kroků. Studii sama společnost nezpracuje, proto do konce roku 2025 proběhne výběrové řízení na jejího zhotovitele. Samotné práce by měly trvat přibližně rok. V současnosti sídlí úředníci magistrátu například v Kounicově ulici, na Husově, na Šumavské, Kolišti a na Dominikánském náměstí. Po dokončení projektu by se měli všichni přestěhovat do společného centrálního objektu.

 

Všichni Brněnští úředníci na jednom místě

2018
Centrální brněnský úřad:všechna pracoviště pro styk s veřejností na jednom místě.

  • místo pro 1.100 úředníků, kteří dnes sídlí na deseti (!) různých adresách.
  • 517 parkovacích míst v podzemní garáži.
  • lávka přes Koliště a
  • lávka se sousedním Moravským palácem (není předmětem zakázky).

Dokončení:  2023 – 2024 (stavba má v 6.2018 stavební povolení).
První zmínka o stavbě Centrálního brněnského úřadu: květen 2018
Cena v 5.2018: 1,5 mld Kč.
Cena: odkup pozemku a projektu za  170 milionů (uvažovaný ČD Palác se nebude stavět).
Výnos z prodeje stávajících pozemků a budov, odkud se úředníci vystěhují: 750 mil Kč.
Investor: město Brno

 

CD palác zrušeno

srpen 2018
Původní záměr na výstavbu CD paláce u ulice Benešova nevyšel. To nejcennější z projektu, tedy vlastní společnost CD Centrum Coms, pozemky, projektovou dokumentaci a hlavně platné stavební povolení se rozhodlo město Brno koupit. Město za to zaplatilo 170 mil. Kč, což je součástí celkové investice 1,5 miliardy na vybudování centrálního městského úřadu.

Od Published On: 21. 9. 2025Kategorie: Stavíme BrnoŠtítky:

Diskuzní fórum