• Zachovalé oblouky tzv. Vídeňského viaduktu v Brně pod skladem Malá Amerika

    Společně s brněnským nádražím byl v letech 1838-1839 vybudován i viadukt, po kterém přijížděly vlaky do Brna od jihu z Vídně. Tato velkolepá stavba se hned stala jednou z dominant Brna a zhruba půl století dokreslovala panorama Nových Sadů. Viadukt se skládal ze tří na sebe navazujících částí. První část tvořil most přes řeku Svratku o pěti obloucích se světlostí 9,5 m. Vlastní viadukt se skládal ze 72 polí se světlostí přes sedm metrů s cihelnými eliptickými klenbami, a poslední část tvořil most o třech polích se světlostí 9,5 m. Z této stavby můžeme v současné době spatřit pouze nepatrný zlomek.

  • Krematorium Brno (foto TZ města Brna 2025)

    Trasa a jízdní řád minibusu po Ústředním hřbitově v Brně na Dušičky 2025. Minibus pojede od pondělí 27. října do neděle 2. listopadu a to bezplatně. Auta budou mít omezený vjezd i parkování kvůli pokračujícím stavebním pracím. Rovněž pokračuje rekonstrukce asfaltových cest mezi hroby.

  • T-mobile ARENA Brno

    Nová víceúčelová hala vzadu na výstavišti ponese název T-Mobile ARENA a bude označena logem „T“. Partnerství s operátorem na dobu dvou let s opcí na další rok přinese špičkovou infrastrukturu, která zajistí konektivitu, bezpečný provoz a podporu digitálních služeb a výhod pro zákazníky společnosti T-Mobile. ARENA pro 13 tisíc lidí uvítá první návštěvníky na podzim 2026.

    22. 10. 2025 | 0 comments on T-Mobile ARENA Brno | 197 |
  • Zamilec v červnu 2024, když byly prudké deště

    Kancelář architekta města Brna uspořádala v roce 2025 urbanisticko-krajinářskou soutěž na novou podobu území potoka Ponávky a Zamilovaného hájku. Cílem je vytvořit příjemné prostředí pro odpočinek. Fotky zaplaveného Zamilce, vizualizace nové podoby Ponávky a historie mlýnů.

  • Královo Pole nádraží - jižná zhlaví

    Brněnská podzemka ve variantě severo-jižního kolejového diametru je vizí kolejového spojení Brna s okolními městy a obcemi. Vlakový diametr by měl na severu navazovat na železniční trať od Tišnova. Za Řečkovicemi se odpojí od současné železnice a má pokračovat podél ulice Hradecké na Šumavskou, k SONO Centru, a dále již v tunelu pod Moravské náměstí, pod Nové Sady a pod nové brněnské hlavní nádraží. Za nádražím pak vychází na povrch a pokračuje jako chrlická trať.

  • Skladiště Malá Amerika v Brně (červen 2019)

    Skladiště bylo postavena v letech 1894–1897 jako třípatrové železniční skladiště v pozdně historizujícím stylu. Název Malá Amerika se vžil proto, že zde bylo skladováno zboží dovážené loděmi ze zámoří do Hamburku. Původně měla budova i pilovité rampy pro snadný příjezd vozů. Budova je příkladem pozdního historismu: neomítnuté cihlové zdivo, věžičky, ozdobné prvky fasády.

  • Vizualizace nového městského paláce 2018

    V září 2025 magistrát města Brna znovu oživil myšlenku sjednocení všech městských úředníků pod jednu střechu. Na Benešově ulici by měla vzniknout kancelářská budova, kde budou soustředěny všechny městské úřady.

  • Brno původně plánovaná trasa Nové městské třídy z Cejlu na Křenovu ulici

    Severojižní spojka souběžná s Kolištěm směřující ke Zvonařce a dál na jih se poprvé v územním plánu objevila již v roce 1968 jako komunikace mezi Svitavskou radiálou a dálnicí D2. Z této vize vznikla ulice Hradecká a ulice Sportovní. Cílem mělo být rychlé odvedení automobilové dopravy z města. Tento plán byl však na přelomu 70. a 80. let změněn, protože se začal budovat Velký městský okruh s tunely pod Vinohrady, s plánovaným dokončením do roku 2000.