Od úterý 6.dubna se mění rychlíkové linky do Prahy. Většina rychlíků pojede přes Královo Pole a pak přes Vysočinu.
Od září 2021 začínají i výluky mezi Brnem a Adamovem a od změny jízdního řádu v prosinci 2021 bude trať z Brna na Českou Třebovou zavřena už úplně. Omezení provozu potrvají až do prázdnin 2023.

Jak do Kolína, Prahy, Pardubic 

V úterý 6. dubna 2021 začne platit výlukové jízdní řády na trati z Brna do Prahy a to v úseku mezi Českou Třebovou a Kolínem. Výlukový jízdní řád bude platit do poloviny roku 2023.

Hlavní změnou bude přesměrování většiny rychlíků obou dopravců ČD Railjet + EuroCity a RgJ mezi Brnem a Prahou po trati přes Vysočinu, změna časů odjezdů a část rychlíků bude jezdit z Holešovic. Ne na Pražské hlavní nádraží.

To znamená, že rychlíky z Brna do Prahy už nebudou stavět v České Třebové a v Pardubicích. Současně dojde u mnoha vlaků k prodlouží jízdní doby asi o  20 minut.

Vlaky Českých dráh budou nově stavět i v Králově Poli, a většina rychlíků obou dopravců v Kolíně pro přestup do Pardubic. Úpravy se dotknou jak spojů na hlavní trati Kolín – Česká Třebová – Letovice, tak vlaků na přípojných tratích z Přelouče do Heřmanova Městce, z Moravan do Chrudimi a Holic, z Chocně do Litomyšle a také ze Svitav do Žďárce u Skutče.

Opatření se nebude (zatím) týkat linky R19 (Praha – Choceň – Svitavy – Brno) a vybraných ranních a večerních spojů, které zajistí dopravní obslužnost menších měst na trase přes Českou Třebovou.

  • Od 1. září 2021 bude rovněž zaveden jednokolejný provoz v úseku Adamov – Blansko. Od poloviny prosince pak vlaky opustí trať mezi Brnem a Blanskem úplně. V rámci modernizace trati proběhne kompletní rekonstrukce trati, výstavba nové odbočky Svitava a komplexní úprava zastávek Bílovice nad Svitavou a Babice nad Svitavou. Přestavbou projdou železniční zastávky. Stanice Adamov dostane dvě nová ostrovní nástupiště, přístupná z lávky. Zásadní přestavbou projde i zastávka v Adamově, současná nevyhovující nástupiště budou nahrazena novým oboustranným ostrovním nástupištěm. Hotovo by mělo být do ledna 2023.
  • V létě 2022 se na tři měsíce zastaví provoz i mezi Březovou nad Svitavou a Svitavami.

Změny u jednotlivých linek dálkové dopravy od 6. dubna 2021

  • Linka ČD Ex 1 ČD Praha – Olomouc – Ostrava (– Slovensko / Polsko), vlaky SC Pendolino, EC, IC, Ex a R
    Vlaky SC Pendolino mezi Prahou a Ostravskem pojedou v upravených časech a jejich jízdní doba se prodlouží asi o 15 – 20 minut. K časovým změnám dochází na této lince i u spojů kategorie EC, IC a Ex.
    Vlak IC / SC 505 pojede v úseku Karlovy Vary – Praha hl.n. pod novým číslem IC 503, do Prahy hl.n. přijede ve stávajícím čase v 9:21. Vlak SC 505 z Prahy do Ostravy bude z pražského hlavního nádraží odjíždět v 9:12 bez přípojové vazby od vlaku IC 503 z Karlových Varů.
    Vlaky R 640 / 641 Hukvaldy z Bohumína do Prahy a zpět nově nepojedou mezi Olomoucí a Prahou.
  • Linka ČD Ex2 Praha – Olomouc – Vsetín – Horní Lideč (– Slovensko)
    Valašské expresy  z Prahy přes Olomouc do Vsetína, Púchova a Žiliny a zpět pojedou v upravených časech.
    Vlaky Ex 121, 122, 123 a 125 ve vybrané dny a vlaky Ex 520 a 523 denně pojedou v úseku z Prahy do České Třebové a zpět spojené s rychlíky linky R18.
  • Linka ČD Ex3 Praha – Brno – Břeclav (– Rakousko / Slovensko – Maďarsko)
    Spoje linky Ex3 (většina vlaků railjet Vindobona, EC Metropolitan / Hungaria a také IC Metropol) pojedou v úseku mezi Prahou a Brnem po odklonové trase přes Vysočinu.
    Vzhledem k prodloužení jízdní doby po odklonové trase budou mít spoje railjet a EC upravené časy odjezdů a příjezdů na pražském hlavním nádraží. Odjezdy z Prahy hl.n. budou o 22 minut dříve, příjezdy do Prahy hl.n. z opačného směru budou naopak o 25 minut později než v současnosti.
    S výjimkou vlaků railjet 256 / 257 a EC 172 / 173 Hungaria budou ostatní vlaky mezi hlavními nádražími v Praze a Brně zastavovat v Kolíně a Brně-Králově Poli.
    Railjety Graz – Praha – Berlín a zpět a vlaky EC Budapešť – Praha – Hamburk a zpět pojedou po odklonové trase přes vysočinu a v Praze budou zastavovat jen v Praze-Holešovicích (tj. nebudou zajíždět do stanice Praha hl.n.). Tyto vlaky mezi stanicemi Praha-Holešovice a Brno hl.n. nebudou zastavovat v žádných dalších stanicích.
    V původní trase přes Českou Třebovou pojedou jen okrajové spoje EC 270, IC 571 a railjet 576.
    Linka ČD R18 Praha – Olomouc – Luhačovice / Zlín střed / Veselí nad Moravou
    Slovácké a Zlínské expresy (spoje R 882 – 897), které spojují Prahu s Olomoucí, Otrokovicemi a Luhačovicemi, resp. Zlínem či Veselím nad Moravou, budou mít mírně upravené časy odjezdů.
    Spoj IC 525 Přerovský zubr bude z Prahy hl.n. do Přerova odjíždět asi o hodinu dříve, tj. ve 20:24. V opačném směru budou vlaky IC 524 Přerovský zubr a R 896 Slovácký expres přijíždět do Prahy hl.n. o 17 minut později (v 6:56 a 7:56), R 896 nově zastaví také v Chocni.
    Linka ČD R19 Praha – Česká Třebová – Brno
    Rychlíky linky R19 Svitava z Brna do Prahy a zpět pojedou v upravené časové poloze po obvyklé trase přes Českou Třebovou.
    Večerní vlak Třebovka pojede z Prahy hl.n. o hodinu později, nově místo ve 20:26 až ve 21:24.
  • Linka RgJ na lince z Prahy hl.n. do Brna, Vídně, Bratislavy a Budapešti
    rovněž prodlouží jízdní doba a nově bude část žlutých vlaků zastavovat
    v Kolíně. Cestující z Pardubic do Brna mohou využít přestup v Olomouci z vlaku na žlutý autobus linky Ostrava – Olomouc – Brno. 

Další informace o výluce

Informace o výluce RegioJet

Informace o výluce České dráhy 

Místo pro Váš komentář, dotaz nebo příspěvek je níže.  Vaše příspěvky, komentáře a dotazy jsou před jejich publikováním schváleny, většinou do 24 hodin. Vaše e-mail adresa slouží jen pro případné odpovědi. Nebude zveřejněna, archivována ani předána třetí straně a ani na ni nebudou posílány žádné obchodní nabídky. To slibuji. Pokud mi chcete napsat přímo email, poslat obrázky, text v souboru, můžete psát na. OneManBrnoBlog@gmail.com