Cílem modernizace trati z Brna přes Vyškov do Přerova je její zdvojkolejnění a zvýšení rychlosti až na 200 km/hodinu. Současná jednokolejná trať nevyhovuje jak rychlostně, tak kapacitně. Je třeba zajistit kvalitní dopravní obslužnost Vyškovska.

Dlouho odkládaný projekt modernizace nejslabšího místa české železniční sítě. Současná jednokolejná trať přes Vyškov nedovoluje jízdu osobních vlaků. Rychlíky na sebe musejí čekat ve stanicích na křížení. Minuty tečou.
Po modernizace se jízdní doba z Brna do Přerova zkrátí ze současných 80 minut na 30 minut. Nejedná se ale o Vysokorychlostní železnici, ale „jen“ o klasickou moderní trať. Výstavba bude probíhat v několika etapách, počínaje od Přerova směrem na Brno. Trať povede v nové stopě, tunely a zářezy v krajině. Žádné úrovňové přejezdy. Nové stanice, ty současné projdou modernizací. Po naplnění kapacity i této trati se plánuje výstavba souběžně vysokorychlostní železnice z Brna do Přerova (-Ostravy).

Jako první úsek stavby bude Nezamyslice – Kojetín se zahájením v únoru 2024. O půl roku později se má začít stavět úsek Kojetín – Přerov. Úsek z Vyškova do Nezamyslic má přijít na řadu v únoru 2025, stejně jako Blažovice – Vyškov. Poslední se začne stavět úsek z Brna do Blažovic v roce 2026. Dokončení celé stavby v roce 201.

B-01 Blažovice – Rousínov – Vyškov

Předpokládané náklady: 10, 3 mld Kč (k 9. 2018)
Termín stavby: duben 2022 – listopad 2028 (k 9. 2018)

B-02 Vyškov – Nezamyslice

Předpokládané náklady: 7, 9 mld Kč (k 9. 2018)
Termín stavby: duben 2022 – listopad 2028 (k 9. 2018)

M-01 Nezamyslice – Kojetín

4. stavba, cca 10 km úsek Nezamyslice – zastávka Němčice na Hané – zastávka Měrovice na Hané – Kojetín. Ve většině délky v nové stopě, u Němčic 750 metrů dlouhý hloubený tunel (tedy kopaný shora). 

Protože se staví převážně v nové stopě, většina stavby bude probíhat při zachování provozu na současné trati. Poté dojde k úplné výluce a propojení dokončených úseků.

Předpokládané náklady: 4,3 mld Kč (k 9. 2018)
Termín stavby: duben 2022 – listopad 2028 (k 9. 2018)
Navazující stavbou je modernizace trati Nezamyslice – Prostějov – Olomouc, a Kojetín – Hulín.

B-02 Kojetín – Přerov

5. stavba, cca 17 km úsek, zvýšení rychlosti ze 100 na 200 km/hodinu. Odstranění všech 14 úrovňových křížení mimo-úrovňovým řešením, nebo jejich zrušením.

Nové nádraží v Kojetíně (současná lávka nad kolejištěm bude zrušena) – Chropyně – Věžky – Kojetín

Předpokládané náklady: 5,6 mld Kč (k 9. 2018)
Termín stavby: duben 2022 – listopad 2028 (k 9. 2018)

Místo pro Váš komentář, dotaz nebo příspěvek je níže.  Vaše příspěvky, komentáře a dotazy jsou před jejich publikováním schváleny, většinou do 24 hodin. Vaše e-mail adresa slouží jen pro případné odpovědi. Nebude zveřejněna, archivována ani předána třetí straně a ani na ni nebudou posílány žádné obchodní nabídky. To slibuji. Pokud mi chcete napsat přímo email, poslat obrázky, text v souboru, můžete psát na. OneManBrnoBlog@gmail.com