Údolní

Od května 2018 do jara příštího roku horní část Údolní a o nějaký rok později její i spodní část až k ulici Husova. To je kompletní rekonstrukce ulice Údolní.

Rekonstrukce 2019

Na podzim 2018 brněnští konšelé vybrali firmu PK Ossendorf, aby za 11,5 mil. Kč vypracovala projektovou dokumentaci na druhou etapu rekonstrukce Údolní ulice. Pokračovat se bude od ulice Husova po křižovatku s ul. Úvoz. Dokumentace by měla být hotova v polovině roku 2020 a hned by se mělo začít stavět. Druhá etapa rekonstrukce obsahuje totéž: tedy výměnu kanalizace, vodovodů, plynu, elektřiny, sloupů trakčního a pouličního osvětlení, výměnu vozovky a nové koleje pro šalinu. Plus chodníky a zeleň. 
Následovat budou ulice Benešova, Štefánikova a Veveří.
 

Rekonstrukce 2018

V květnu 2018 začala rekonstrukce ulice Údolní. A to od křižovatky s Úvozem až nahoru po smyčku pod Kraví horou. Šaliny končí u křižovatky s Úvozem, kde oboustranné čtyřky mají výhybku. Stavaři to berou pěkne od podlahy, resp. od kanalizace. Výměny se dočká kanalizace, plyn, voda, kabely, sloupy s trolejemi, osvětlením a na závěr položí novou trať pro šalinu a asfalt na novou vozovku. Poté se bude pokračovat do okolních ulic: Klácelova, Kampelíkova a části Lerchovy. Šaliny by po Údolní měly opět jezdit na jaře 2019 a okolní ulice by měly být hotovy do konce roku 2019.

Protože nejezdí šaliny, je zavedena náhradní autobusová doprava x4 už z dola z Komenského náměstí nahoru na Vaňkovo náměstí (tedy stejně jak jezdí trolejbusy). Autobusy x4 pak pokračují po Lerchově na náměstí Míru. Zde se změní na číslo 68 a pojedou kolem Kounicových kolejí na Šumavskou.

Rekonstrukce ulice Údolní na podzim 2018
Rekonstrukce ulice Údolní na podzim 2018.Už se pokládají panely pro nové koleje šaliny. Jestli bude počasí stavařům přít, pojedou tudy šaliny určitě dříve než na jaře 2019, jak bylo původně zamýšleno
Rekonstrukce ulice Údolní na podzim 2018
Údolní směrem na Kraví horu. Smyška je již po rekonstrukci a zdá se, že bude konečně i nový přístřešek na konečný šaliny. 
Rekonstrukce ulice Údolní na podzim 2018
Pokládna panelů pro šalinu – podzim 2018. Pod panely má být rohož, která má zmírnit vibrace a hluk od provozu
Rekonstrukce ulice Údolní, nahoře u Monte Bu
Rekonstrukce ulice Údolní, Na začátku prosince 2018 už dělníci pokládají panely a koleje šaliny nahoře u náměstí Místu, pod Monte Bu.  
Rekonstrukce ulice Údolní 2018

Rekonstrukce ulice Údolní již nahoře u nám. Míru, prosinec 2018. Už pokládají asfalt. 

Náměstí Míru – Lerchová

Sousedský festival na Lerchové
21.září 2018 proběhl v bývalém vojenském areálu nahoře na Lerchové, u náměstí Míru, Sousedský festival. Cílem bylo ukázat lidem jak se tento zanedbaný kout města bude měnit
Areál u náměstí Míru dnes: opuštěné místo bez užitku
Areál u náměstí Míru dnes: opuštěné místo bez užitku. Nevypořádané majetkové vztahy. Napřed vlastníkem Ministerstvo obrany, které bez-úplatně převedlo na městskou část. Aby ta záhy zjistila, že podmínkou bez-úplatného převodu bylo, že pozemky nesmí být komerčně využívané. Soudní tahanice s novým majitelem, který tu už chtěl stavět nové byty. Aby se vše vrátilo na začátek.
Areál na Lerchové
Areál na Lerchové na podzim 2018. Rozpadající se bývalé vojenské objekty. Snad se již blýská na lepší časy: má tu vzniknout Komunitní a volnočasové centrum Kraví Hora. 
Pod Kraví Horou dnes
Pod Kraví Horou dnes. Takřka v samém srdci Brna, třicet roků nevyjasněného vlastnictví
Plány na nové využití areálu pod Kraví Horou
V rámci sousedského festivalu byly představeny plány na nové využití areálu pod Kraví Horou pro komunitní a volnočasové centrum Lerchová
Plány na volnočasové centrum pod Kraví Horouc
Plány na volnočasové centrum pod Kraví Horou. Takto by měla vypadat rekonstrukce jednoho z rozpadajících se objektů. Doufejme, že radnice bude mít peníze. Zatím se v rámci pacipativního rozpočtu postavil jen nový plot. A to je trochu málo.
Sousedský festival na Lerchvé
Sousedský festival na Lerchové v září 2018
Tak Vám nějak nevím. Třicet roků soudních sporů a tahanic o pozemky bývalého vojenského využití. Radnice na začátku chtěla ušetřit a tak kývla na bezúplatný převod za podmínky nekomerčního využití pozemků. Přestože původní záměr byl zde postavit dům či domy pro nové obyvatele. Kdyby radnice na začátku 90.let neškudlila, mohla Ministerstvu obrany vyplatit pár miliónů Kč, aby pozemky obratem prodala developerům na výstavbu tolik potřebných bytů. Místo toho tu máme třicet roků rozpadajících se objektů.

Přitom přes ulici krásná velká škola. V sousedství velké domy. Krásný kostel. Spojnice ulic Údolní a Lerchova si přímo volá po důstojném zakončení nárožným domem, který by tvořil další dominantu náměstí Míru.  Místo toho tu budou přízemní objekty a na náměstí, u smyčky šaliny, nevzhledná samoška a cosi jako park. Pro komunitní centrum by se na Kraví Hoře určitě dalo najít lepší místo. Je to znouze ctnost a promarněná příležitost. Škoda.

Za lepší spojení na Žluťák

Protože jsem spokojený se zavedením a četností autobusů č. 68 ze Šumavské nahoru na nám. Míru a dále na Vaňkovo náměstí, zeptal jsem se na Dopravním podniku, jestli takto časté spojení bude zachováno i po ukončení rekonstrukce? A postěžoval si, jak je to spojení natolik oblíbené, že v ranní dopravní špičce jsou ty autobusy vskutku narvané. A bohužel i opožděné.

Odpověď (kráceno):

… po ukončení výluky tramvají v Údolní ulici předpokládáme, že většinu přepravních výkonů v dané oblasti převezme zpět tramvajová doprava, nicméně si uvědomujeme, že nyní vzniklo pro mnoho cestujících nové – rychlé – pohodlné – komfortní spojení v tangenciálním směru mezi přestupními zastávkami Náměstí Míru – Tábor – Klusáčkova – Šumavská, o kterém dříve možná ani neuvažovali. I z těchto důvodů plánujeme v rámci našich provozních a ekonomických možností zachování linky 68 ve stávající trase s možným rozšířením provozu v úseku Náměstí Míru – Pisárky, nicméně současný interval dosahující krátkodobě i 5 minut v průběhu celého dne se zatím nepředpokládá.

Aktuální situaci monitorujeme a ačkoliv chápeme, že cestování ve výrazněji vytížených spojích není zrovna optimální z hlediska osobní pohody, je třeba si uvědomit, že ranní špička (zejména časové období od 7 do 8 hodin) je z hlediska dopravy problematická, protože typicky v Brně dochází k souběhu zvýšené poptávky ze strany žáků a studentů s poptávkou pracujících v drtivé většině cestujících na 8. hodinu do práce a kapacita vozidel v síti linek MHD je opravdu již prakticky vyčerpána a to i přes to, že v tuto dobu vypravujeme veškeré disponibilní vozy (v dopravní špičce máme v provozu více jak 500 vozidel v celé síti MHD). Na mnoha místech se tak počet cestujících přibližuje maximální kapacitě vozidla.

Nicméně je pravdou, že zejména v úseku Tábor – Náměstí Míru je poptávka po přepravě nepoměrně vyšší než ve zbylé části trasy, a z tohoto důvodu je v daném úseku linka 68 v tomto období posílena na výsledný interval 5 minut s odjezdy v časech 7: 18 – 23 – 28 – 33 – 38, přičemž kromě jednoho odjezdu (7:28 ze Šumavské jedoucí až na Myslivnu, kam by bylo značně neekonomické vypravovat standardní autobus) jsou všechny ostatní spoje zajištěné standardními autobusy o celkové kapacitě jednoho vozu až 80 cestujících, u kterých při opakovaných kontrolních měřeních frekvence cestujících byla potvrzena dostatečná kapacitní rezerva – průměrná obsazenost je 40 cestujících na spoj….

Místo pro Váš komentář, dotaz nebo příspěvek je níže.  Vaše příspěvky, komentáře a dotazy jsou před jejich publikováním schváleny, většinou do 24 hodin. Vaše e-mail adresa slouží jen pro případné odpovědi. Nebude zveřejněna, archivována ani předána třetí straně a ani na ni nebudou posílány žádné obchodní nabídky. To slibuji.

Pokud mi chcete napsat přímo email, poslat obrázky, text v souboru, můžete psát na. OneManBrnoBlog@gmail.com