Bohunice

Nová trať začne u zastávky Osová. Povede hloubeným tunelem pod Mikuláškovým náměstím, podjede ulice Labská a Jihlavská a vyústí povrchově na ulici Netroufalky. Na trati vzniknou dvě zastávky: Nová Jihlavská a Nemocnice Bohunice. Zastávka Nová Jihlavská bude umístěna pod zemí. To vše do konce roku 2022.

Jak napojit bohunice na šalinu

Cílem je napojení Bohunické nemocnice a kampusu na šalinu. Současné spojení trolejbusy z Mendláku již dlouhodobě nestačí. Nová trať šaliny v délce jednoho kilometru odbočí ze stávající tratě osmičky v zastávce Osová ve Starém Lískovci. Pod povrchem (600 metrů dlouhým tunelem) projde Mikulášské náměstí a pod silnici zamíří k nemocnici Bohunice a zastávce u nemocnice. 

Podepsáno, začínáme

Zastávka šaliny Bohunické nemocnice

Ve středu 26.června byla podepsána smlouva o výstavbě nové linky šaliny k Bohunické nemocnici. Celková cena trati z Osové nahoru k nemocnici vyjde na 1,4 mld Kč. Městu Brno pomohou dotace z Bruselu a Prahy. Termín dokončení do roku 2022.

Jakub Pláteník a jeho názor na FaceBooku

Nelze se zavděčit všem. Ne všichni jsou z prodloužení šaliny k nemocnici do Bohunic nadšeni. Například Jakub Pláteník a jeho názor na FaceBooku ČT Brno ze dne 26.června 2019.

Kdo nám ji postaví?

31.květen 2019
900 metrů dlouhou tramvajovou trať nám postaví dvojice firem: Firesta a Metrostav. Založili společný podnik „Tramvajová trať kampus.“ Cena za dílo 1 496 844 925 Kč. Doba výstavby 41 měsíců.
Dalším spoluinvesorem je náš Dopravní podnik města Brna. Ten přispěje další 1 mld kč získanou z Evropských fondů pro rozvoj dopravy.

Tunel pro šalinu začal

Tunel pro šalinu do Bohunic

Pohled na staveniště budoucího tunelu pro šalinu do Bohunic. Tam dole, někde u parkoviště, před silnici bude jeho vyústění …

Bohunice nemocnice šalina

Plac před bohunickou nemocnici diznal na jaře 2019 již malých změn kzlepšení. Přibyly obchůdky. Na pořádnou čekárnu pro cestující si asi budeme muset ještě nějaký čas počkat.

Plány na napojení šaliny do Bohunic

první plány na napojení Bohunické nemocnice šalinu
Schéma napojení Bohunické nemocnice a univerzitního kampusu šalinou. Předpoklad je 8-osmičkou k nemocnici a 6-šestkou na konečnou ve Starém Lískovci.
Uvidíme, jestli se posune i napojení na regionální autobusy, třeba 401 do Domášova.
Nová zastávka Osová v Brně
Současná zastávka Osová by se měla posunout trochu vzad, protože na jejim současném místě bude již odbočka do tunelu do Bohunic.
Třeba se dočkáme i pohodlného bezbarierového přestupu šalina – trolejbus – regionální a městské autobusy. 
Plán šaliny z Osové do Bohunic
Plán šaliny z Osové do Bohunic
Zastávka šaliny Nová Jihlavská
Zastávka šaliny Nová Jihlavská bude v podzemí a asi jako jediná bude míst ostrovní nástupiště, tzn. dveře se budou otevírat na druhou stranu.
Ukončení šaliny před Bohunickou nemocnici
Vizualizace ukončení šaliny bude před Bohunickou nemocnici. S pokračováním se (zatím) nepočítá. Pro obsluhu bude potřeba oboutranné šaliny protože na konci nebude smyčka, ale řidič si přesedne na druhou stranu a pojede zpět.

Předpoklad je, že k nemocnici bude z města jezdit 8-osmička. A na konečnou do Starého Lískovce jak šalina číslo 6 z Krpole, tak se dá očekávat protažení linky 10, která bude jezdit z Holzové (prodoužení tratě ze Stránské skály do staré Líšně) přes hlavák do Starého Lískovce, a to v intervalu 10 minut, takže buď přímé spojení Hlavák-Lískovec linkou číslo 10 po 10 minut, nebo přestup 8 > 6 každých 5 minut i o víkendu.

Základní data

  • první úvahy v 70.letech 20.století
  • 12.červen 2018 Zastupitelstvo Brna posvětilo stavbu
  • Zahájení: jaro 2019, zřejmě únor 2019, pozdim 2019 (údaj z jara 2019)
  • Cena: 1,3 miliardy Kč (1,4 mld Kč na jaře 2019) Dotace z Operačního programu Doprava Evropsjké unie má pokrýt 85 %. 
  • Dokončení: 2021-22, rok 2022 (nový údaj z jara 2019)
  • Délka tunelu 619 metrů

Historie šaliny do Bohunic

Tramvajová trať do kampusu se připravovala současně se stavbou Fakultní nemocnice v Bohunicích, jejiž stavba byla zahájena roku 1969. Salina měla původně vést Jihlavskou. Vznikly ale další varianty kudy ji vést, a tak byla její stavba opakovaně odkládaná. 

… cesta šalinou do Pisárek

Zpráva o přidělení peněz z Evropské unie je super zpráva. Jen mne mrzí, že konečná stanice u Bohunické nemocnice není zapuštěna pod zem. Protože se (zatím) nepočítá s prodloužením šaliny dál přes frekventovanou silnici Kamenice k rozvojovému území Netroufalky, kde má, myslím, vyrůst i ta atletická hala. Pokud se v budoucnu rozhodneme pro prodloužení tratě, vznikne komplikované úrovňové křížení se silnici.
A to nemluvím o možném propojení tunelem pod Čertovým kopcem přes Rivieru, Výstaviště do Pisárek… ale to je hudba opravdu vzdálené budoucnosti,

Více o vizi na propojení šalinou Bohunic a Pisárek kolem Výstaviště najdete v příspěvku Šalina Pisárky – Bohunice.

Místo pro Váš komentář, dotaz nebo příspěvek je níže.  Vaše příspěvky, komentáře a dotazy jsou před jejich publikováním schváleny, většinou do 24 hodin. Vaše e-mail adresa slouží jen pro případné odpovědi. Nebude zveřejněna, archivována ani předána třetí straně a ani na ni nebudou posílány žádné obchodní nabídky. To slibuji.

Pokud mi chcete napsat přímo email, poslat obrázky, text v souboru, můžete psát na. OneManBrnoBlog@gmail.com