Bohunice

Nová trať začne u zastávky Osová. Povede hloubeným tunelem pod Mikuláškovým náměstím, podjede ulice Labská a Jihlavská a vyústí povrchově na ulici Netroufalky. Na trati vzniknou dvě zastávky: Nová Jihlavská a Nemocnice Bohunice. Zastávka Nová Jihlavská bude umístěna pod zemí.

Jak napojit bohunice na šalinu

Cílem je napojení Bohunické nemocnice a kampusu na šalinu. Současné spojení trolejbusy z Mendláku již dlouhodobě nestačí. Nová trať šaliny v délce jednoho kilometru odbočí ze stávající tratě osmičky v zastávce Osová ve Starém Lískovci. Pod povrchem (600 metrů dlouhým tunelem) projde Mikulášské náměstí a pod silnici zamíří k nemocnici Bohunice a zastávce u nemocnice. 

Plány na napojení šaliny do Bohunic

první plány na napojení Bohunické nemocnice šalinu
Schéma napojení Bohunické nemocnice a univerzitního kampusu šalinou. Předpoklad je 8-osmičkou k nemocnici a 6-šestkou na konečnou ve Starém Lískovci.
Uvidíme, jestli se posune i napojení na regionální autobusy, třeba 401 do Domášova.
Nová zastávka Osová v Brně
Současná zastávka Osová by se měla posunout trochu vzad, protože na jejim současném místě bude již odbočka do tunelu do Bohunic.
Třeba se dočkáme i pohodlného bezbarierového přestupu šalina – trolejbus – regionální a městské autobusy. 
Plán šaliny z Osové do Bohunic
Plán šaliny z Osové do Bohunic
Zastávka šaliny Nová Jihlavská
Zastávka šaliny Nová Jihlavská bude v podzemí a asi jako jediná bude míst ostrovní nástupiště, tzn. dveře se budou otevírat na druhou stranu.
Ukončení šaliny před Bohunickou nemocnici
Vizualizace ukončení šaliny bude před Bohunickou nemocnici. S pokračováním se (zatím) nepočítá. Pro obsluhu bude potřeba oboutranné šaliny protože na konci nebude smyčka, ale řidič si přesedne na druhou stranu a pojede zpět.

Předpoklad je, že k nemocnici bude z města jezdit 8-osmička. A na konečnou do Starého Lískovce jak šalina číslo 6 z Krpole, tak se dá očekávat protažení linky 10, která bude jezdit z Holzové (prodoužení tratě ze Stránské skály do staré Líšně) přes hlavák do Starého Lískovce, a to v intervalu 10 minut, takže buď přímé spojení Hlavák-Lískovec linkou číslo 10 po 10 minut, nebo přestup 8 > 6 každých 5 minut i o víkendu.

Základní data

  • první úvahy v 70.letech 20.století
  • 12.červen 2018 Zastupitelstvo Brna posvětilo stavbu
  • Zahájení: jaro 2019, zřejmě únor 2019, pozdim 2019 (údaj z jara 2019)
  • Cena: 1,3 miliardy Kč (1,4 mld Kč na jaře 2019) Dotace z Operačního programu Doprava Evropsjké unie má pokrýt 85 %. 
  • Dokončení: 2021-22, rok 2022 (nový údaj z jara 2019)
  • Délka tunelu 619 metrů

Historie šaliny do Bohunic

Tramvajová trať do kampusu se připravovala současně se stavbou Fakultní nemocnice v Bohunicích, jejiž stavba byla zahájena roku 1969. Salina měla původně vést Jihlavskou. Vznikly ale další varianty kudy ji vést, a tak byla její stavba opakovaně odkládaná. 

… cesta šalinou do Pisárek

Zpráva o přidělení peněz z Evropské unie je super zpráva. Jen mne mrzí, že konečná stanice u Bohunické nemocnice není zapuštěna pod zem. Protože se (zatím) nepočítá s prodloužením šaliny dál přes frekventovanou silnici Kamenice k rozvojovému území Netroufalky, kde má, myslím, vyrůst i ta atletická hala. Pokud se v budoucnu rozhodneme pro prodloužení tratě, vznikne komplikované úrovňové křížení se silnici.
A to nemluvím o možném propojení tunelem pod Čertovým kopcem přes Rivieru, Výstaviště do Pisárek… ale to je hudba opravdu vzdálené budoucnosti,

Více o vizi na propojení šalinou Bohunic a Pisárek kolem Výstaviště najdete v příspěvku Šalina Pisárky – Bohunice.

Místo pro Váš komentář, dotaz nebo příspěvek je níže.  Vaše příspěvky, komentáře a dotazy jsou před jejich publikováním schváleny, většinou do 24 hodin. Vaše e-mail adresa slouží jen pro případné odpovědi. Nebude zveřejněna, archivována ani předána třetí straně a ani na ni nebudou posílány žádné obchodní nabídky. To slibuji.

Pokud mi chcete napsat přímo email, poslat obrázky, text v souboru, můžete psát na. OneManBrnoBlog@gmail.com