Bude nové nádraží?
Brněnské Dolní nádraží bylo uvedeno do provozu 2.ledna 1856 jako koncové nádraží Brněnsko-rosické dráhy. Roku 1887 už bylo nádraží průjezdné na sever na Židenice. Od 30 let 20.století je s ním počítáno jako s novým brněnským hlavním nádražím. A od prosince 2018 na něm staví více jak polovina všech vlaků v Brně. Co se na něm děje a jaký je jeho stav dnes?
Výluka v roce 2018 / 2019
- Jak se dostanu na Dolní nádraží – popis cesty. Pokračujte na Jak na Dolní nádraží?
- Podronějí popis Dolního nádraží pro cestující, pro maminky s kočárkem, vozičkáře a pro ty, co vláčí kufry. Pokračuje na Hodnocení Dolního nádraží.
Kontejnery z Vizovic na Dolním nádraží v Brně
Nové info centrum na Dolním nádraží má mimo jiné informovat o přípravě a výstavbě nového brněnského nádraží. Mimochodem, ten vybydlený dům bez oken patří občanům městské části Brno-střed.
Kontejnery na louce II
15.dubna 2019
V dubnu 2019 se objevily na louce před brněnským Dolním nádražím kontejnery. A také stavební stroje. Rozmístění kontenerů je však natolik podivné, že pochybuji, že by sloužily jen jako stavební buňky. Uvidíme.
Parkoviště a štěrková plocha
Nová zastávka a obchody
Plechový varat byly přes zimu od zámkem, od února jsou opět otevřeny.
Do těchto míst by měly přibýt i osm kontejnerů, které budou sloužit jako info centrum, čekárna a záchody. Dále lavičky pro dobíjení mobilních telefonů a zóna s wi-fi připojením.
Prosinec 2018: výluka začala
Obvykle, ale neberte mne za slovo, staví vlaky na jih, na Břeclav a na Vídeň u 1.koleje, tedy u nástupiště u budovy. A vlaky jedoucí na sever, na Židenice a dál u 2.kolej na ostrovním nástupišti kam musíte podchodem.
- že si zde nehrajeme na číslo nástupiště a číslo koleje, ale jen na čísla kolejí. Pro cestující je to, myslím, jednodušší, když rozhlas a tabule napíší „že vlak přijede na třetí“, je to jasné, jde se na třetí.
- Druhá pozmínka: čísla kolejí, ke kterým přijede vlak se objevují ne více jak deset minut před příjezdem vlaku.
- Není zde Příjezdová tabule, jen odjezdová. Byla by zbytečná, skoro všechny vlaky tudy zastavují a projíždí. Málokterý tu končí.
Co se nepovedlo
Pro milovníky rozpadajícíh se budov ráj na zemi, pro nás ostatní ohyzdná budova. A hlavně, je to rozpadající se objekt. Nakoukl jsem dovnitř, propadlé stropy, střecha do které teče, … říkám, že toto je nebezpčné! A kolem chodí lidé na autobus a do města.
Vlastníkem této „budovy“ jsou ČD (nikoliv SŽDC)
Stihne se to? Listopad 2018
Stihli to! Bylo nutno pracovat i v noci, ale protože v okolí nežijí žádní lidé, nikdo si nestěžoval na hluk a rušení nočního klidu.
Říjen 2018
Na I.nástupišti
Dolní nádraží z druhé strany
Srpen 2018
Více o výluce v roce 2018 a 2019 najdete v příspěvku Výluka brněnského nádraží 2018 a 2019.
Proč se nestaví Nové nádraží Brno?
Asi každého napadne, proč se místo provizorního nástupiště a budovaného provizorního podchodu již nestaví nové brněnské nádraží. Důvodem je, že plánované Nové brněnské nádraží bude mít jinou nivelitu. Bude o nějaký metr výše, než jsou dnes koleje. A to se bez rozsáhlých stavebních úprav nelze udělat. Na ty však ještě není vše připravené. Vše, nyní budované je jen dočasným provizoriem.
Proč se nestaví Nové nádraží Brno?
Asi každého napadne, proč se místo provizorního nástupiště a budovaného provizorního podchodu již nestaví nové brněnské nádraží. Důvodem je, že plánované Nové brněnské nádraží bude mít jinou nivelitu. Bude o nějaký metr výše, než jsou dnes koleje. A to se bez rozsáhlých stavebních úprav nelze udělat. Na ty však ještě není vše připravené. Vše, nyní budované je jen dočasným provizoriem.
Výluka v roce 2017
2010
Pár fotek z Výpravy do opuštěných končin města Brna. Aneb, šli jsme se podívat, kde by (mělo/mohlo) stát Nové nádraží. Výpravu jsme začali ve Vaňkovce, kde jsme si dali zmrzlinu a podél Zvonařky se vydali na jih. K nádraží.
Rosického nádraží na ulici Rosického sloužila jako koncová stanice, depo a výtopny pro soukromou železnice z Brna do Božího Požehnání. Ta byla budována v letech 1853 až 1855. Projekt připravili E. J. Herring a A. Rahn (majitel dolů ve Zbýšově), kteří spolu s brněnskými podnikateli založili společnost Brněnsko-rosická dráha pro stavbu dráhy z Brna do Božího Požehnání.
Místo pro Váš komentář, dotaz nebo příspěvek je níže. Vaše příspěvky, komentáře a dotazy jsou před jejich publikováním schváleny, většinou do 24 hodin. Vaše e-mail adresa slouží jen pro případné odpovědi. Nebude zveřejněna, archivována ani předána třetí straně a ani na ni nebudou posílány žádné obchodní nabídky. To slibuji.
Pokud mi chcete napsat přímo email, poslat obrázky, text v souboru, můžete psát na. OneManBrnoBlog@gmail.com